Vad vill Zuckerberg egentligen?
Mark Zuckerberg ändrar Metas syn på bland annat moderering, och som av en slump råkar den nya inriktningen sammanfalla exakt med den nya presidentens – en person som han just “donerat” en miljon dollar till.
Sedan vi grundades 1996 har vi haft många spännande och framgångsrika år, men inget som kan mäta sig med 2024.
Det här året har varit fullt av stora förändringar, nya samarbeten och projekt som har tagit oss till nästa nivå.
Det uppenbara först: vi har bytt namn.
Efter många, långa års diskussioner har det äntligen blivit av.
Nu heter vi TwoFour - ett namn som är både nytt och bekant. “24” blev TwoFour, en hyllning till vår historia. Vi skrotade “HR” och valde att skriva “två fyra” på engelska, med PascalCase för att visa att vi både gärna jobbar internationellt och har en tyngd inom programmering.
Det var det mest uppenbara. En annan stor förändring är att vi har fått en ny VD. Vår tidigare CTO, Camilo, har tagit över rollen med bravur. En kodande VD skickar en tydlig signal om hur viktig tekniken är för oss och för samhället i stort. Han kommer dessutom att fortsätta koda i vissa projekt för att hålla sig uppdaterad om de senaste trenderna.
Sen har det rasat in nya kunder med en mängd olika projekt som behövt en pålitlig teknikpartner:
För att inte tala om alla projekt med hemliga kunder – som en japansk global konsumentelektroniktillverkare med kontor i Lund och en svensk global möbeltillverkare som är berömd för sina platta paket… Ja, nu blev ni nyfikna?
Vi har också hållit många föreläsningar och workshops om teknisk utveckling, trender och givetvis AI under 2024. Vi har varit hos Handelskammaren, IUC Syd, Kävlinge kommun, Perstorps kommun, Tillväxt Malmö, Internet i Fokus och Öredev. Har du sett vår VDs presentation från Öredev? Han mixar knep för att skapa en lärande organisationskultur med teknik på ett både djupt och lättillgängligt sätt.
Den som tittar på vad vi har gjort under året ser snabbt två tydliga trender:
De här sakerna hänger ihop. Det har blivit allt tydligare att den som nöjer sig med att lägga sin webbnärvaro på plattformar som ägs av någon annan – Facebook, Instagram, LinkedIn och liknande – löper en stor risk att bli ett offer för Enshittification. Det innebär att plattformsägaren höjer priserna för köpt exponering samtidigt som de sänker företags organiska räckvidd.
Det kanske inte passar alla, men att driva interaktioner mot kundklubbar eller nyhetsbrev via sin egen webbplats och sociala medier är en växande trend som vi sannolikt kommer att se ännu mer av under de kommande åren.
Vi kan vara helt ärliga med att 2024 började ovanligt trögt, men vi avslutar året i medvind och på topphumör. Är du en av våra fantastiska kunder vill vi passa på att säga tack och lova att vi kommer vara minst lika vassa 2025.
Är du inte en av dem, men letar efter en stark teknikpartner? Hör av dig!
Mark Zuckerberg ändrar Metas syn på bland annat moderering, och som av en slump råkar den nya inriktningen sammanfalla exakt med den nya presidentens – en person som han just “donerat” en miljon dollar till.
Sällan har frågan om vad som händer nästa år varit så ointressant som nu. Alla vet ju att det blir AI, AI, AI och lite mer AI.
Från och med 28 juni 2025 börjar det nya tillgänglighetsdirektivet att gälla.